Get our toolbar! تاریخچه لوگوی خودروها (قسمت آخر)

تاریخچه لوگوی خودروها (قسمت آخر)

تاریخ : پنج شنبه 23 خرداد 1392برچسب:,
نویسنده : ali


 در قسمت اول و دوم به بررسی مهم‎ترین لوگوهای آلمانی، امریکائی و ژاپنی پرداختیم اینک  در این قسمت  به معرفی کوتاه برخی از خودروسازان معتبر ایتالیایی، انگلیسی و فرانسوی و تاریخچه طراحی لوگوی آن‎ها خواهیم پرداخت. همراه ما باشید.

 

پژو

تاریخچه لوگوی خودروها (قسمت آخر)

کمپانی پژو در سال 1810 کار خود را با تولید قهوه شروع کرد. در سال 1830، به تولید دوچرخه روی آورد و سپس در سال‎های 1882 و 1898 به ترتیب، تولید اتومبیل و موتورسیکلت را آغاز کرد. در سال 1926 منحصراً به  یک کمپانی خودروسازی مستقل تبدیل شد. لوگوی پژو که تصویر یک شیر می‎باشد، در سال 1858 توسط امیل پژو (Emile Peugeot) برگزیده شد. این لوگو در ابتدا تصویر شیر نری بود که به روی چهار دست و پای خود قرار داشت که از سال 1950، به شیری تبدیل شد که روی دو پای خود ایستاده است. این شیر نماد قدرت و ابهت محصولات پژو است.

 

سیتروئن

تاریخچه لوگوی خودروها (قسمت آخر)

این کمپانی در سال 1919 توسط آندره سیتروئن تاسیس گردید. سیتروئن بنیانگذار سیستم دیفرانسیل جلو در اتومبیل‎ها می‎باشد. از آن‎جا که این کمپانی کار خود را با تولید چرخ دنده شروع کرد، لوگوی کمپانی نیز نماد چرخ دنده می‎باشد و به نحوی نیز نماد پیشرفت رو به بالا و ترقی است.

 

رنو

تاریخچه لوگوی خودروها (قسمت آخر)

این کمپانی در سال 1899 توسط برادران رنو تاسیس گردید. لوگوی رنو با شکل الماس، در سال 1972 طراحی گردید و اشاره به ارزشمند بودن محصولات این کمپانی دارد.

 

فراری

تاریخچه لوگوی خودروها (قسمت آخر)

کمپانی فراری در سال 1929 توسط اقای انزو فراری تاسیس شد. لوگوی این شرکت نشان خلبانان ACEایتالیایی است. به خلبانانی که در جنگ جهانی اول 5 فروند جنگنده دشمن را منهدم کرده بودند، لقب  ACE می‎دادند. این نشان به درخواست مادر یکی از همین خلبانان به نام Francesco Baracca، بر روی اتومبیل‎های مسابقه‎ای این کمپانی نصب گردید.

 

 

لامبورگینی

تاریخچه لوگوی خودروها (قسمت آخر)

فروچو لامبورگینی که  مالک یک کمپانی تراکتورسازی در دهه 50 میلادی بود، بعد از این که برای ذکر چند ایراد خودروی فراری خود به آقای انزو فراری مراجعه کرد با گفته توهین‎آمیز "یک تراکتور ساز از خودروی اسپرت چیزی نمی‎داند" مواجه شد و مصمم گردید تا اتومبیل باب میل خود را بسازد که موفق نیز شد (1963). تصویر این گاو وحشی نیز نماد قدرت اتومبیل‎های لامبورگینی است. در این‎جا نظر شما را به معنی نام برخی از محصولات این کمپانی جلب می‎کنیم:

گالاردو: یک نژاد معروف از گاوهای مخصوص گاوبازی

میورا: یک نژاد معروف از گاوهای مخصوص گاوبازی

مورسیه لگو: خون آشام

کانتاش: صاعقه

دیابلو: شیطان

 

مازاراتی

تاریخچه لوگوی خودروها (قسمت آخر)

این کمپانی در سال 1914 در شهر بولونای ایتالیا تاسیس گردید. لوگوی این کمپانی سمبل شهر بولونا می‎باشد که اولین محصول این شرکت در آن تولید شده است.

 

رولزرویس

تاریخچه لوگوی خودروها (قسمت آخر)

لوگوی این کمپانی در سال 1904 تاسیس گردید. آرم این شرکت که دو حرف R نوشته شده بر روی هم است، حروف اول نام‎های خانوادگی آقای چارلز رولز و هنری رویس است. از سال 1911 نیز مجسمه فرشته طلایی بر روی جلوپنجره تمام محصولات این کمپانی نصب گردید که امیلی نام دارد و سمبل آرامش است. جنس مجسمه امیلی از طلای 24 عیار است و به روش ریخته‎گری و دست‎ساز ساخته می‎شود. برای اطلاعات بیشتر می‎توانید به مقاله "یادی از بنیانگذاران شرکت خودروسازی رولزرویس" مراجعه کنید.

 

 

جگوار

تاریخچه لوگوی خودروها (قسمت آخر)

کمپانی Swallow Sidecar Company در سال 1922 تاسیس گردید و بعد از جنگ جهانی دوم به جگوارتغییر نام داد. جگوار نام یک گونه پلنگ درنده است که برای این کمپانی مظهر قدرت،سرعت و استقامت است.

 

بنتلی

تاریخچه لوگوی خودروها (قسمت آخر)

کمپانی بنتلی در سال 1919 توسط آقای W.O.Bentley تاسیس شد و در سال 1998، تحت مالکیت کمپانی فولکس‎واگن آلمان قرار گرفت. لوگوی این کمپانی نیز یک حرف B با دو بال است که مظهر پیشرفت و ترقی می‎باشد. در پایان، آیا لوگوی دیگری به جز موارد ذکر شده در این مقاله سه قسمتی بوده است که نظر شما را بیش‎تر جلب کند؟


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب ها: <-TagName->

دسته : <-PostCategory-> | بازدید ها : بار

Online User